top of page

איך באמת עובדים שיתופי פעולה מסחריים בקהילות?

תמונת הסופר/ת: מרינה קיגלמרינה קיגל

(ספוילר: זה לא קורה ביום אחד)


אז הנה סיפור מעניין - לפני שבוע ישבתי עם לקוחה שהתאכזבה מפוסט מסחרי שהעלתה בקהילה. היא הייתה בטוחה שברגע שתפרסם, יגיעו המונים להתעניין במוצר שלה. זה הזכיר לי משהו שאני רוצה לשתף אתכם...


בתור מי שמנהלת קהילות כבר שנים, ראיתי בדיוק 2-3 מקרים כאלה שפוסט אחד הביא המון לידים. וזה קרה רק כשהיה התאמה מושלמת בין המוצר לקהילה, כמו פאזל שכל החלקים שלו מסתדרים בול.


תמונה של טלוויזיה ישנה
פרסום בקהילה עובד קצת כמו פרסום אולד סקול

יש משהו מעניין שלמדתי לאחרונה - שיווק בקהילות דומה יותר לפרסום בטלוויזיה או בעיתונות המסורתית. כן, זה נשמע מוזר, אבל תחשבו על זה: החשיפה אולי איטית יותר, אבל היא יציבה ומתמשכת. אנשים לא קופצים לקנות באימפולסיביות, הם לומדים להכיר את המותג שלכם לאט לאט ומקבלים החלטה מודעת יותר.


זה כמו להכיר מישהו חדש - בפעם הראשונה אתם אולי תגידו "היי" ותמשיכו הלאה. בפעם השנייה תחייכו, ובשלישית כבר תתחילו שיחה.


ככה זה עובד גם עם שיתופי פעולה מסחריים בקהילות. פוסט ראשון? מעולה, הוא תמיד יישאר שם ומישהו אולי יראה אותו. אבל כשאתם מפרסמים שוב ושוב, משפרים את המסר, מדייקים את הטון - משהו קסום קורה. אחרי 2-3 פוסטים, אנשים כבר מזהים את הלוגו שלכם, מבינים את המוצר, מתחילים לפתח אמון.


והנה טריק קטן שלמדתי: לפעמים מישהו רואה את המותג שלכם בקהילה, מתעניין, אבל לא פועל מיד. אחר כך הוא נתקל בפרסומת שלכם ברשת (כן, כן, אתם יודעים איך זה עובד 😉) ואז סוף סוף עושה רכישה.


בדוחות זה יראה כאילו זה הגיע מהפרסומת, אבל האמת? הכל התחיל בקהילה.


לפני חודש בערך עשינו שיתוף פעולה קצר עם לקוחה חדשה. היה לה חשוב לתזמן את השת"פ לתאריכים מסוימים, היא פנתה אלינו די ברגע אחרון, אבל ניסינו לעזור. בשיחת תיאום ציפיות (תמיד חשוב) היא שאלה אותי איך מודדים כמה לידים נכנסו. ועניתי שאי אפשר לדעת. אבל הפוסט נמצא שם בקהילה ומישהו שאחרי שעה או שעתיים יראה את הקידום הממומן שוב בפיד שלו ויבצע רכישה - האם זה ליד שהגיע מהקהילה?


בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר בדיוק - הדיוק של המסר והתזמון שלו. כמו שף שיודע מתי בדיוק להוסיף כל תבלין, ככה גם אתם צריכים להרגיש את הקהילה ולדעת מתי ואיך לתקשר איתה.


אז מה הטיפ הכי חשוב? תתכננו סדרה של לפחות 3 פוסטים, עם הפרש של שבוע-שבועיים. ועוד יותר חשוב - דברו בשפה של הקהילה. אם יש בדיחה פנימית שכולם מכירים? השתמשו בה. סלנג מיוחד? אמצו אותו. סרטון אישי? עוד יותר טוב.


זה אולי לוקח קצת יותר זמן, אבל התוצאות? שוות כל רגע.

תגובה 1

1 Comment

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Jan 30
Rated 5 out of 5 stars.

תודה

Like

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page