קבוצת פייסבוק או קהילה היא נכס דיגיטלי שיכול לסייע לכם לקדם את עצמכם, את העסק שלכם או את הנושאים החברתיים השונים. ישנן כמה החלטות שחשוב לקבל לפני פתיחת הקבוצה הרשמית, אחת מהן – סוג הקבוצה: פתוחה או סגורה.
להלן מספר שאלות שכדאי לשאול לפני שמחליטים:
מהי מטרת הקהילה?
האם זו קהילה שסובבת סביב העסק שלכם? קהילה ששמה במוקד העניין נושא חברתי או ציבורי? קהילה שמקדמת תחום מסוים? נסו לענות לשאלה זו בצורה הכי מדויקת ומפורטת שאפשר.
מהו סוג הדיונים שהולך להתנהל בקהילה?
כשמדובר בנושא ציבורי או חברתי, מומלץ ללכת על קבוצה ציבורית פתוחה, כך התוכן שעולה בקבוצה יהיה זמין גם למי שנמצא מחוץ לקהילה. ככל שהדיונים בקבוצה יהיו מעניינים, זה ימשוך לקבוצה מצטרפים חדשים.
מצד שני, אם חברי הקהילה יתבקשו לחלוק מידע אינטימי על עצמם (למשל, קהילה שהיא קבוצת תמיכה או קהילה שנוגעת לנושא רגיש אחר) עדיף שהקבוצה תהיה פרטית וסגורה.
אחד התפקידים של מנהלי קהילה הוא לדאוג לרווחתם של חברי הקהילה. זה גם שיקול לגבי סוג הקהילה – פתוחה או סגורה.
האם לקהילה יש קונספט מוגדר?
לפתוח קהילה מאד פשוט ולכן קיימות קהילות רבות שנוגעות לאותם נושאים. לכן, כדי שאנשים יצטרפו דווקא לקהילה שלכם, כדאי לחשוב מראש על קונספט ייחודי בשביל הקהילה שלכם. כך, כשפתחנו את קהילת היין "שותים ונהנים", הגדרנו שהיא תתמקד בתוכן שקשור ליין.
האם מדובר בקהילת נישה?
אחת השאיפות שלנו בתור מנהלי קהילה היא להקים קהילה צומחת ומתפתחת, שגדלה באופן קבוע. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שכשמדובר בקהילת נישה שעוסקת בנושא מאד מסוים, קצב הגדילה יהיה איטי יותר. תיאום ציפיות זה חשוב.
האם לקהילה יש סוכני שינוי ומי הם?
כבר כתבנו בעבר על סוכני השינוי בקהילה וציינו שזה אחד התנאים להצלחה של הקהילה. לכן, עוד לפני פתיחת הקהילה, צריך להבין מיהם סוכני השינוי (וכמובן, סוכנות) שיעזרו לכם להזניק את הקהילה בצורה חלקה.
מה התוכן שיעלה בקהילה?
לפתוח קבוצת פייסבוק זה מאד פשוט, אבל אסור לשכוח שצריך לדאוג למלא אותה בתוכן. חשבו על תוכן מגוון, פינות קבועות ופוסטים שמעודדים השתתפות: שרשור היכרויות, שרשור קולינרי או פוסטים שמזמינים את המשתתפים לחלוק את התובנות שלהם. סקרים – אחד מסוגי הפוסטים שלא דורשים מחברי הקהילה שרק נפתחה שום מאמץ, רק להקליק על הבחירה שלהם ולכן מומלץ מאד לשלב אותם בין סוגי התוכן.
**
אחרי שנתתם לעצמכם תשובות לשאלות האלה אתם מוכנים לפתוח קהילה. אם בחרתם שהיא תהיה ציבורית ופתוחה, תהיה לכם אפשרות להפוך אותה לפרטית וסגורה. עם זאת, כדאי לזכור שאין אפשרות להחזיר את הקבוצה הפרטית להיות ציבורית שוב. התאזרו בסבלנות, התמידו בניהול וקידום הקהילה ובסופו של דבר תהיה לכם קהילה מזמינה ומסבירת פנים, עמוסה בתכנים מעניינים ורלוונטיים. בהצלחה!
Comments