top of page

מקסימום תוצאה במינימום מאמץ: מיתוג עצמי ברשתות החברתיות לרופאי שיניים

תמונת הסופר/ת: מרינה קיגלמרינה קיגל

התארחתי היום בכנס הסתדרות רופאי השיניים השנתי עם הרצאה על הרשתות החברתיות, או ליתר דיוק - למה רופאי שיניים חייבים להיות שם.


אמנם הוקצתה לי חצי שעה בלבד, אני חושבת שהצלחתי מצד אחד להעביר את חשיבות הנוכחות הדיגיטלית ומצד שני - להוריד את מפלס החשש. כן, לא תאמינו, בזמן שעדיין יש אנשים שמפחדים מרופאי שיניים, יש רופאי שיניים שמפחדים מרשתות חברתיות.


אז, מאחר ונראה לי שההרצאה שלי הואילה למי שישבו באולם, החלטתי לכתוב גם פוסט בבלוג, כדי שיגיע לרופאות ורופאי שיניים נוספים. ואגב, כל ההמלצות כאן, למרות שמכוונות לרופאי שיניים, מתאימות גם למומחיות ומומחים בתחומים אחרים, לא רק רפואה.



למה בכלל צריך מיתוג עצמי / נוכחות דיגיטלית?


התשובה פשוטה: כי שם נמצאים המטופלים שלכם. הם מחפשים מידע, המלצות, ותשובות לשאלות. אם אתם לא שם - מישהו אחר יענה במקומכם. אבל יש גם סיבה נוספת: זו הזדמנות להראות את הצד האנושי של המקצוע, לחנך, ולבנות אמון.


להלן, כמה צעדים פשוטים אך יעילים מאד (מניסיון) למיתוג עצמי שיעזרו לכם לבלוט ברשתות החברתיות, להפגין מומחיות, לייצר מערכת יחסים עם לקוחות קיימים וגם להגיע ללקוחות פוטנציאליים.



ילד מצחצח שיניים, אילוסטרציה. אתם אל תעשו את זה, לכו על האותנטיות.
ילד מצחצח שיניים, אילוסטרציה. אתם אל תעשו את זה, לכו על האותנטיות.


צעד ראשון: להתמקד


לא חייבים להיות בכל הפלטפורמות. בחרו 1-2 רשתות שנוחות לכם (אינסטגרם ופייסבוק הן בחירה מצוינת להתחלה, לינקדאין יכולה להיות אופציה מאד מעניינת לרופאי שיניים, וכמובן אם אתם רוצים להגיע אל הדור הצעיר - לכו על טיקטוק)


התמקדו בנישה שלכם: טיפולי ילדים? שתלים? יישור שיניים?


צעד שני: תכננו בחוכמה, רצוי מראש


שלבו בין שלושה סוגי תכנים:


  • תוכן מקצועי

למשל: "האם צחצוח חזק יותר = שיניים נקיות יותר? 🦷"

הסבירו למה לא, ותנו טיפים לטכניקה נכונה.


  • תוכן חינוכי

למשל: "למה כדאי לשתות קפה דרך קשית? ☕️ האם מיץ לימון פוגע באמאייל?"

זכרו, זה שאתם יודעים את זה גם אם יעירו אתכם בלילה, לא אומר שאנשים "מן השורה" יודעים את זה ועבורם זו יכולה להיות תגלית משנת חיים וכמובן - רכישת אמון כלפי המומחה שכתב את זה.


  • תוכן אישי

למשל: "למה בחרתי ללמוד רפואת שיניים?" או "לא תאמינו אבל כשהייתי קטנה, פחדתי ללכת לרופא שיניים"


סיפורים אישיים מעידים על אנושיות מאחורי המסכה הכירורגית, ושוב - יוצרים חיבור ומחזקים את מערכת היחסים ביניכם לבין המטופלים.


אל תתחייבו למשהו שלא תוכלו לקיים לאורך זמן. נכון שבהתחלה, כשיש בוסט של מוטיבציה, רוצים להעלות תכנים כל יום או אפילו כמה פעמים ביום, אבל די מהר תרגישו את העומס המיותר. לכן, מומלץ להחליט כבר בהתחלה לאיזו כמות שבועית של תכנים תוכלו להתחייב בשגרה. פוסט אחד או שניים בשבוע, אבל מחושבים ובעלי ערך - יעשו עבודה הרבה יותר טובה מפוסטים יומיים שהועלו רק כדי להעלות משהו.


עוד כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון


1. אותנטיות דרך העדשה

- התחילו מסטוריז פשוטים בטלפון הנייד (במיוחד אם אין לכם תקציב לצילום מקצועי)

- תעדו רגעים אמיתיים מהיום-יום במרפאה

- צלמו "מאחורי הקלעים" (תמיד עם הסכמת מטופלים!)

- הטיפ שלי: תמונה לא מושלמת אבל אותנטית שווה יותר מתמונה מבוימת


2. תגובות מדודות

- אל תמהרו להגיב מיד - המתינו שעה או כמה שעות (זה עוזר לחשיפה), אבל הקפידו לענות תמיד

- הגיבו תמיד באופן מקצועי ומדוד

- הכינו מראש תשובות לשאלות נפוצות

3. האשטגים חכמים

השתמשו באינסטגרם בהאשטגים רלוונטיים כמו:

(זה יכול להעלות את החשיפה ב-40%!)


4. שיתופי פעולה

- חברו לאנשי מקצוע משיקים (למשל, תזונאית שתדבר על אוכל ובריאות השיניים)

- צרו תוכן משותף עם קולגות ופרגנו, פרגנו, פרגנו - זה עושה טוב לא רק לעור הפנים אלא גם מונע אבנית ;)


אבל הכי חשוב מכל מה שנאמר - אל תשכחו ליהנות כשאתם יוצרים תוכן עבור העסק שלכם!


זכרו: בניית נוכחות דיגיטלית היא מרתון, לא ספרינט. התחילו קטן, היו עקביים, ובעיקר - תהיו אתם. המטופלים שלכם יעריכו את האותנטיות והמקצועיות שלכם.


אני מקווה שהצלחתי לתת לך "זריקת מוטיבציה" להתחיל לקדם את עצמכם ברשתות החברתיות. בכל מקרה, אם נתקעתם או בא לכם בוסט נוסף, ניתן לקבוע יאיתי יעוץ ממוקד של חצי שעה בלבד כדי לחזור למסלול עם רעיונות חדשים ויצירתיים וכמובן, בוסט חדש של מוטיבציה.


1 Comment

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Dec 22, 2024
Rated 5 out of 5 stars.

נהדר

Like

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page