בעלי עסקים רבים מעדיפים לכתוב את התוכן לסושיאל בעצמם והם צודקים. כשהמטרה היא לייצר תוכן אותנטי, שמדבר את העסק בצורה בלתי אמצעית, עדיף שהוא יגיע "מיד ראשונה". בעלת העסק או בעל העסק מכירים את העסק שלהם הכי טוב, מכירים גם את הלקוחות ויודעים לרוב מה הצרכים והדרישות שלהם.
עמוד פייסבוק הוא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים של העסק: בין אם אתם מקפידים על קידום אורגני או ממומן, כשהלקוח הפוטנציאלי "נוחת" על העמוד הזה, הוא צריך לקבל את כל המידע המעודכן ביותר. זה יאפשר לו או לה לקבל החלטות ולבצע הזמנה של שירות או מוצר.
עם זאת, הרבה פעמים, כתיבת תוכן שיווקי לרשתות החברתיות יכולה להיות גם מאתגרת. לרוב זה קורה כשאין לנו זמן להקדיש לכתיבת פוסטים, כשיש עסק לנהל. לכן, אחרי שכתבנו כמה פוסטים, לאט-לאט אנחנו מזניחים את המלאכה והעמוד העסקי שלנו נותר מיותם ולא מעודכן.
להלן 5 דרכים פשוטות ליישום שיאפשרו לכם להתמיד בכתיבה והעלאת התכנים לעמוד של העסק שלכם בפייסבוק:
"במקרה הכינותי מראש"
קודם כל, כדאי להחליט מהי כמות הפוסטים שעולה בעמוד העסקי שלכם. גם אם המטרה שלכם לקדם את העסק כמה שיותר והרצון האינסטינקטיבי לפרסם פוסט אחד ביום, כדאי להתחייב למשהו יותר ריאלי. גם שני פוסטים בשבוע עושים את העבודה, בתנאי, כמובן שהם איכותיים, מדויקים ופונים לקהל היעד.
הקדישו זמן קבוע בשבוע כדי לכתוב 3-4-5 פוסטים. כדי להבין על מה לכתוב עליכם לחשוב על אסטרטגיה. האם יש מוצר או שירות מסוים שתרצו לקדם? יש חגים לפנינו? ימים מיוחדים כמו "שופינג IL" או כל דבר אחר.
אחרי שכתבתם את הפוסטים אפשר לתזמן אותם או לשמור בקובץ נפרד.
השאלה שעולה תמיד – מהו הזמן הטוב ביותר לפרסום הפוסט. התשובה היא לא חד משמעית. לאחרונה שמנו לב ששעות מוצלחות הן בצאת החג או מוצאי שבת. לפעמים יום ראשון בבוקר יכול לעשות את העבודה. לפעמים שעות הפרסום האופטימליות תלויות בקהל היעד. אם אתם פונים לקהל ההורים, נסו לקדם את התוכן בשעות בוקר מוקדמות, בין 6:30 ל-7:30, הזמן "השקט" יחסית לפני הפיזור למסגרות.
תהיו קשובים לקהל העוקבים שלכם
באופן כללי, כדאי תמיד לנסות לראות את הפרסום דרך עיני צרכן הקצה שלכם והרבה פעמים העוקבים שלנו, קהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים, יכול לספק לנו רמזים לנושאים הבאים.
דברו עם קהל העוקבים, שאלו אותם שאלות, גם אם הן הכי בסיסיות. הרבה פעמים מהתגובות של העוקבים צצים רעיונות לפוסטים הבאים. אל תחששו להתייחס לכך וכמובן אם העליתם את אחת השאלות שעלו בתגובות כפוסט, אפשר בהחלט לפרגן ללקוח.
העדיפו תוכן מגוון
העמוד שלכם קיים כדי לשווק את המוצרים או את השירותים שאתם מציעים. אבל זה לא אומר שמעכשיו כל פוסט בעמוד צריך להסתיים בלינק לאתר או הזמנה להשתתף במבצע כלשהו. דווקא פוסטים שהם "פחות שיווקיים", למשל פוסטים אינפורמטיביים או פוסטים שמספרים את הסיפור של העסק, הם אלה שמניעים את העוקבים להפוך ללקוחות. כתיבת תכנים לעמוד העסקי היא מרתון שהמטרה שלו לייצר יחסי אמון בין העסק ללקוח. אנשים כבר מזמן לא קונים בכסף, הם מחפשים התרגשות, הזדהות והבנה וכמובן הצעת פתרון לבעיה שלהם.
אל תתאכזבו מהיעדר לייקים ותגובות
אחד הקשיים עליו מדברים בעלי העסקים שמנהלים את עמוד הפייסבוק שלהם בעצמם – היעדר תגובות מהלקוחות. חשוב לזכור, במיוחד כשמדובר בעמוד עסקי שרק הוקם, גיבוש קהל העוקבים לוקח זמן. התאזרו בסבלנות, חפשו שיתופי פעולה עם קולגות או ספקים, פרגנו להם וכמובן פרגנו גם ללקוחות.
הישארו מעודכנים
אנחנו חיים בעידן בו מהירות התגובה קובעת. נסו להגיב במהרה לאירועים אקטואליים שקשורים לעסק שלכם: למשל, יועצת משכנתאות יכולה לכתוב פוסט שמתייחס להעלאת הריבית במשק ומורה להוראה מתקנת יכול לתזמן פוסטים עם המלצות לתרגילים שונים לפתיחת שנת הלימודים.
זכרו, כתיבת תוכן לעמוד פייסבוק עסקי דומה מאד למרתון ולכן צריך התייחס אליה ככזו: להתאמץ בעליה ולנוח בירידה לאורך המסלול. הקפידו על ההצעות המפורטות כאן בבלוג ותוכלו להיות בטוחים שעמוד הפייסבוק שלכם יהיה נכס דיגיטלי בועט ומעניין באמת.
Comentarios