מה זה בדיוק "ניהול קהילה" ולמה זה חשוב לעסק שלי?
ניהול קהילה הוא הדרך לבנות קשרים אמיתיים עם הקהל שלך, ליצור אמון ולהפוך עוקבים ללקוחות נאמנים. זו לא רק תמיכה – זו אסטרטגיה.
האם ניהול קהילה מתאים רק לעסקים עם מוצר או שירות דיגיטלי?
ממש לא. כל עסק שיש לו לקוחות או קהל יכול ליהנות מניהול קהילה – גם אם מדובר בשירות פיזי, חנות או פרויקט חברתי.
כמה זמן לוקח לבנות קהילה?
תלוי בגודל קהל היעד, בנישתיות התחום ודיוק האסטרטגיה, אבל בדרך כלל רואים תוצאות ראשונות תוך 2-3 חודשים, וקהילה מתפקדת תוך 6-12 חודשים.
האם אתם מספקים הכשרה לצוות הפנימי?
כן! חלק מהתהליך כולל הכשרת הצוות שלכם, כדי שתוכלו להמשיך לנהל את הקהילה בעצמכם אם תרצו.
באילו פלטפורמות אתם מנהלים קהילות?
במשך העשור האחרון ניהלנו וקהילות בפייסבוק, וואטסאפ ובארבע שנים אחרונות - גם בטלגרם. לאחרונה אנחנו מתמקדים במתן ייעוץ וליווי של ניהול קהילות עבור הלקוחות שלנו, לצד פיתוח מודלים של קהילות המותאמים לצרכי הלקוחות בתחומי העיסוק השונים.
איך אתם עוזרים לקהילה שלי להפוך למנוע שיווק אורגני?
באמצעות תוכן שמזמין שיח, מעורבות חכמה והובלה אסטרטגית שמחברת בין הצרכים של הקהל למטרות שלך. למידע נוסף והיכרות עם מקרי בוחן ניתן לבקר בבלוג שלנו.
מה ההבדל בין קהילה לעמוד עסקי רגיל?
שניהם פונים לקהל, כל אחד בצורה שונה. הרעיון הוא להבין מה מתאים יותר לצרכים ולמטרות שלך ויעזור ליצור מעורבות ואמון כלפי המותג שלך בדרך אפקטיבית ומדויקת.
מה ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן בקהילה?
ההבדל הוא בניסוח של המסר ובתזמון שלו. בסופו של דבר מה שעובד הכי טוב ולטווח ארוך - זה השילוב בין התוכן השיווקי נטו לתוכן בקהילה. שילוב זה יוצר יחסי אמון בין מותג ללקוח.
איך יודעים איזה תוכן "עובד" לקהל שלי?
דרך ניתוח תגובות, מעורבות ובעיקר הקשבה. נשמח לסייע לך או להעניק לך כלים שיעזרו לך לנתח את הנושא באופן עצמאי.
כמה פוסטים בשבוע מומלץ לפרסם?
אין מספר קסם – יש רצף, התאמה לקהל והקפדה על ערך. גם פוסט אחד בשבוע יכול לעבוד כשעושים אותו טוב. בסופו של דבר - הכל תלוי באסטרטגיית תוכן שעובדת בשבילך.
האם את כותבת גם עבורי, או רק מלווה ונותנת הדרכה?
גם וגם. לאורך השנים כתבתי תכנים עבור חברות, ארגונים ומותגים גדולים בישראל. אפשר לבחור בליווי אסטרטגי, תכנון תוכן או כתיבה בפועל – תלוי בצרכים שלך.
אני לא יודעת על מה לכתוב — את יכולה לעזור גם בזה?
ברור! יחד נבנה בנק רעיונות, נעשה סדר במסרים ונגלה מה יש לך לומר לעולם – מבפנים החוצה.
יש לי מסר חשוב, אבל מרגיש לי שהוא לא עובר טוב — מה עושים?
מזקקים, מנסחים מחדש ומוצאים את הדרך הפשוטה והמדויקת לומר אותו – כך שהוא ייגע, ייזכר ויניע.
האם את גם עוזרת בניסוח פוסטים או רק באסטרטגיה?
אני שם גם וגם – מאחורי הרעיון הגדול וגם בתוך המילים הקטנות שצריכות לעבוד בשבילך.
איך אפשר לוודא שהתוכן שאני כותבת לא "נבלע ברעש"?
כשהמסר ברור, הקול ייחודי והערך חד – הוא יבלוט. אני עוזרת לך למצוא בדיוק את זה.
האם את עוזרת לי למצוא את הקול הייחודי שלי?
כן. זה הבסיס לכל דבר – תוכן, קהילה ומותג. הקול שלך הוא הזהות שלך.
מה זה בכלל "אסטרטגיית תוכן" ולמה צריך אחת? אי אפשר פשוט לכתוב בפרופיל האישי שלי?
כמובן שאפשר, אבל אם יש לך חזון ומטרות שחשוב לך להשיג (להגדיל כמות עוקבים, להגדיל מעורבות, לספר לכמה שיותר אנשים על המוצר / השירותך שלך), אסטרטגיית תוכן זו מפת דרכים שמחברת בין המטרות שלך לבין מה שמתפרסם בפרו פיל. בלי אסטרטגיה – התוכן סתם מתפזר. וכן, ברור שגם אני עובדת עם אסטרטגיית תוכן.
כמה זמן לוקח לבנות אסטרטגיה כזו?
זה מאד תלוי במטרות ובצרכים וכמובן באינטנסיביות של התהליך. אני מאד מאמינה שצריך להגיע מוכנים לעבודה על אסטרטגיית תוכן, אחרי שהגדרנו את המטרות ואת היעדים ואת הדרכים האפשריות ליצור תוכן. לפעמים פגישה אחת או שתיים מספיקות ולפעמים הדיוק יכול לקחת גם כמה שבועות. היתרון הוא כשבונים אסטרטגייה שעובדת בשבילך - רואים את התוצאות באופן מידי.
האם את מלווה אותי בתהליך או עושה בשבילי?
זה תלוי בך. יש מי שרוצה שאוביל, יש מי שיעדיפו יד ביד – אני מתאימה את עצמי אלייך.
האם האסטרטגיה משתנה לפי פלטפורמה?
בהחלט. לכל פלטפורמה יש אופי, שפה, קצב וקהל יעד משלה – ואנחנו מתאימים את המסר בהתאם.
האם את כותבת גם עבורי, או רק מלווה ונותנת הדרכה?
גם וגם. לאורך השנים כתבתי תכנים עבור חברות, ארגונים ומותגים גדולים בישראל. אפשר לבחור בליווי אסטרטגי, תכנון תוכן או כתיבה בפועל – תלוי בצרכים שלך.
איך מודדים אם האסטרטגיה הצליחה?
אם הקהל מגיב, הפוסטים מקבלים תנועה, והעסק גדל – אנחנו בכיוון הנכון. נמדוד גם לפי מטרות מדויקות שהגדרנו יחד.
איך נראה תהליך העבודה איתך?
נתחיל בשיחה. משם נבנית תכנית עבודה מותאמת, שכוללת סדר, רעיונות, מסרים ויישום בפועל – בקצב שלך.
האם את מציעה פגישות חד-פעמיות או רק ליווי קבוע?
יש גם וגם. מפגש אסטרטגי חד-פעמי או ליווי שוטף – בהתאם לצרכים שלך.
האם את עובדת גם עם עסקים בתחילת הדרך?
בוודאי. לפעמים דווקא בהתחלה הכי חשוב לעשות סדר. אני פה בשביל לבנות איתך בסיס חכם ומדויק.
האם יש צורך בידע מוקדם או שאת מסבירה הכל מהבסיס?
אני מתחילה מהמקום שבו את נמצאת. אין צורך בידע קודם – רק ברצון לצמוח.
מה זה סטוריטלינג ואיך זה עוזר לעסק שלי ל התקדם?
סטוריטלינג (אמנות הסיפור) הוא הדרך שלך לעורר רגש, לסחוף קהל ולהפוך מסר יבש לחוויה. כשאנשים מתחברים לסיפור – הם זוכרים אותך, סומכים עליך, ורוצים לקנות ממך.
מתי עדיף להשתמש בעמוד עסקי ומתי עדיף לבנות קהילה?
עמוד עסקי טוב להפצת תוכן ומידע כללי. קהילה מתאימה כשאת רוצה לבנות קשרים, שיח, תחושת שייכות ונאמנות. לעיתים כדאי לשלב – העמוד מושך, והקהילה מחזיקה.
האם קהילה זו רק קבוצה או ערוץ, או שאפשר לשלב בין כמה ישויות דיגיטליות כדי לייצר קהילה?
קהילה היא לא רק מקום – היא תחושת שייכות. אפשר ליצור אותה בקבוצה, בערוץ, בניוזלטר, או אפילו סביב פודקאסט. מה שחשוב זה החיבור והמעורבות – הפלטפורמה היא רק הכלי.
מה ההבדל בינך, מרינה קיגל ל-Simply Creative?
מרינה קיגל, כלומר אני, הקימה את סוכנות הדיגיטל Simply Creative והיום מנהלת אותה יחד עם יבגני סטופין, שותפי העסקי. הצוות שלנו מגוון כדי לאפשר לנו לנהל פרויקטים שונים ואנחנו עובדים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה כדי להוות עבור הלקוחות שלנו One Stop Shop בכל הנוגע לתוכן וקהילות.
איזה קהילות את הקמת ו/או מנהלת?
הקמתי את "הרוסים על הרוסים" - קהילת פייסבוק שעוסקת בהגשת מגזר דוברות ודוברי הרוסית ועוזרת להפריך סטיגמות ולייצר שייכות בתוך החברה הישראלית. הקמתי עבור לקוח עסקי את קהילת היין "שותים ונהנים" ואחרי חצי שנה של ניהול העברתי אותה לידיהם. הקמתי וניהלתי קהילות של מגזין "ליברל" (נסגר באוגוסט 2024). במשך 9 חודשים ניהלתי את קהילת עורכי הדין "הבמה המרכזית". ייעצתי בהקמה וניהול של כעשרים קהילות. היום אני מעדיפה להתמקד בייעוץ וליווי, אם כי לא שוללת בעתיד הקמה של קהילות נוספות.
האם את מרצה בארגונים וחברות?
בהחלט. אני מרצה ומעבירה סדנאות מעשיות בנושאים הקשורים לתוכן, קהילות, סטוריטלינג והבדלי מנטליות בין המגזרים בארגונים וחברות. אני מלמדת באוניברסיטה פתוחה בקורסים של מנהלי קמפיינים ותוכן שיווקי, כמו כן, אני מרצה ומעבירה סדנאות וובינרים לקהל הרחב.
האם יש לך קורס דיגיטלי?
בימים אלה אני עובדת על קורס דיגיטלי ב נושא הגדלת מעורבות בקהילות.
האם את עושה מונטיזציה בקהילות שלך?
בהחלט, קהילת הרוסים על הרוסים מקיימת שיתופי פעולה מסחריים באופן קבוע, כמובן בתנאי שהם מתאימים לערכי הקהילה ועונים לצרכים של חברות וחברי הקהילה. למידע נוסף ניתן ליצור איתנו קשר במייל go4it@simplycreative.co.il.
האם אתם עושים קמפיינים פוליטיים?
ההתמחות שלנו היא "הקול הרוסי" ולכן אנחנו יכולים לסייע לפוליטיקאים ולפוליטיקאיות להכיר טוב יותר את מגזר דוברות ודוברי הרוסית על כל דורותיו וגווניו. עם זאת, חשוב לציין, קהילת הרוסים על הרוסים אינה קהילה פוליטית.