איך לנהל אסטרטגיית תוכן כשאת עוסקת בכמה תחומים? המדריך המלא לבניית מותג רב-תחומי מוצלח
- מרינה קיגל
- לפני 4 ימים
- זמן קריאה 3 דקות
"אמרו לי לא להתפזר ולהתמקד רק בתחום אחד" - משפט שאני שומעת מנשים שמגיעות אליי להתייעצות, ואתמול שמעתי אותו שוב. אם גם את שומעת את זה, הפוסט הזה בשבילך.
למה האמונה המקובלת על התמקדות בתחום אחד לא תמיד נכונה?
יש רציונל מאחורי העצה "להתמקד בתחום אחד":
הרבה יותר קל (וגם כלכלי) ליצור תוכן באותו נושא
הרבה יותר קל לתווך את העשייה שלך לקהל העוקבים שלך
וזה בסדר אם את מחפשת את הדרך הקלה, אבל איכשהו לא נראה לי שזה ככה.
המציאות של 2025: עולם העבודה משתנה
במציאות של ימינו:
יותר ויותר אנשים עוסקים בכמה דברים במקביל
אנשים מחליפים קריירה לא פעם במהלך השנים
מפתחים תחביב לצד הדיי ג'וב והופכים אותו למקצוע
פשוט משעמם לעשות אותו דבר כל הזמן
ועדיין אומרים לך - תתמקדי בדבר אחד.
אז יש לי שאלה:
"במה תבחרי להתמקד?" או יותר מדויק "איזה עיסוקים שלך תבחרי לזנוח?"
הסיפור האישי שלי: מהמשרד הדומע למולטי-טסקינג מוצלח
לפני 12 שנה הייתי נוסעת למשרד ובוכה. שומעת את טל ואביעד ובוכה. כי רציתי משהו אחר. אבל הייתי צריכה להתפרנס.
בסוף קמתי ועזבתי. קפצתי למים. ומאז אני כמו אותו זאב במשחק אלקטרוני סובייטי - צריך לאסוף ביצים שמעיפים עליו מכמה כיוונים, בלי להפיל אף ביצה.
ומאז אני כל הזמן "גם וגם וגם":
גם כתיבת תוכן
גם קהילות
גם הרצאות
גם אסטרטגיית תוכן
גם ייעוץ וליווי
הפתרון: תהיי מותג - לא רק ספקית שירותים
כשאנחנו סומכים על המותג, אנחנו קונים עוד מאותו מותג. אותו דבר ברשת.
מקרה לדוגמה: מאמנת הכושר שהפכה למותג
יש לי לקוחה, מאמנת כושר. והיא גם עוסקת באימון מנטלי למיגור אכילה רגשית. והיא גם ניהלה קהילת נשים גדולה.
הכרנו דווקא על בסיס של אותה קהילת נשים. אפילו לא ידעתי במה היא עובדת בדיי ג'וב שלה.
ואז גיליתי את שאר הכובעים שלה. להגיע אליה לאימונים קצת רחוק לי אבל אני כבר חודש שלישי בתוכנית הליווי שלה למיגור האכילה הרגשית.
הפואנטה: אם היא הייתה כותבת רק על כושר, רוב הסיכויים שלא הייתי מגיעה אליה. אם היא הייתה כותבת רק על אימון מנטלי או רק על האכילה הרגשית, מרינה של לפני 5 שנים לא הייתה בכלל מודעת שהיא צריכה ליווי.
בקיצור, כמו שאומרים על דוד המלך - יצא לחפש אתונות, מצא מלוכה.

איך לבנות אסטרטגיית תוכן יעילה לעסקים רב-תחומיים?
שלב 1: מיפוי ומציאת החוט המקשר
מפי את התחומים בהם תרצי לקדם את עצמך
מצאי את החוט המקשר ביניהם (הוא תמיד קיים, צריך רק להסתכל טוב-טוב)
תכנני קדימה מה יעלה בכל תחום
שלב 2: יצירת תוכן מגשר
חשוב: אל תשכחי פוסטים "מגשרים", שנוגעים לשני התחומים או יותר. זה מה שיוצר את הקוהרנטיות במותג שלך.
שלב 3: שקיפות עם הקהל
עדכני את העוקבים שלך במה את עוסקת. אפשר לכתוב פוסט "לפנים" ואפשר לעשות את זה בצורה אלגנטית יותר, בין השורות. בכל מקרה - "את רוצה שכולם ידעו ויעשו לזה לייק".
שלב 4: מיטוב הפרופיל האישי
השתמשי במלוא הפוטנציאל של הפרופיל האישי שלך:
אפשר לעשות פוסט נעוץ
או לעשות highlights באינסטגרם או בפייסבוק
ודאי שהביו שלך משקף את כל התחומים
שלב 5: עקביות וגמישות
התמידי ביצירת תוכן והיצמדי לתוכנית שבנית (אבל מצד שני - לא תפספסי הזדמנויות שיכולים לעזור לך למנף את אחד התחומים).
התמודדות עם אתגר קהלי היעד המרובים
"אבל רגע, זה אומר שיש לי קהלי יעד שונים?"
זה נכון. אבל את בונה לעצמך משהו יותר חשוב מקהלי יעד - את בונה לעצמך קהילת עוקבות ועוקבים מגובשת ונאמנה שתתמוך בך בכל דבר שאת עושה. ואם מחר תחליטי להוסיף עוד תחום לעשייה שלך - הם יתמכו בך גם שם.
המומחיות שלי בפיתוח אסטרטגיות תוכן יצירתיות לעסקים רב-תחומיים
במהלך השנים פיתחתי מתודולוגיה ייחודית לליווי אנשים ועסקים שעוסקים במספר תחומים במקביל.
המומחיות שלי כוללת:
ניתוח ומיפוי אסטרטגי
זיהוי החוטים המקשרים בין התחומים השונים
יצירת "מטריקס תוכן" שמאזן בין כל התחומים
פיתוח אישיות מותג אחידה שמכילה את כל הפנים השונות
פיתוח אסטרטגיות תוכן מותאמות אישית
בניית לוחות תוכן שמתחשבים בעונתיות של כל תחום
יצירת "סדרות תוכן" שמגשרות בין נושאים
פיתוח שפה ייחודית שמתאימה לכל קהלי היעד
ליווי מעשי ומתמשך
הקמת מערכות למדידה ובקרה של ביצועי תוכן לפי תחומים
ליווי בזמן אמת להתאמת האסטרטגיה לפי תוצאות
פיתוח כלים לזיהוי הזדמנויות צולבות בין התחומים
סדנאות ומנטורינג
סדנאות כתיבה מותאמות לעסקים רב-תחומיים
ליווי אישי לפיתוח קול כתיבה אותנטי
הדרכה ליצירת מערכות תוכן יעילות ובנות קיימא
תרגיל למחשבה: מה העוקבים שלך באמת יודעים עליך?
תרגיל קטן שממליצה לעשות: תעלי אצלך בפרופיל פוסט ותשאלי את העוקבות והעוקבים "במה אני עוסקת ביום יום?" מבטיחה שתופתעי מהתשובות.
התוצאות של התרגיל הזה יעזרו לך להבין איפה יש פערים בתקשורת שלך ומה צריך לחזק.
מסקנה: האם זה קשה? כן. האם זה אפשרי? בהחלט!
האם קשה לקדם כמה נושאים יחד?
ברור. מאד.
האם זה אפשרי?
כן, אם את בונה לעצמך אסטרטגיית תוכן חכמה שעובדת בשבילך.
העולם השתנה, ועמו גם הדרכים לבנות עסק מוצלח. לא חייבים לבחור בין התחומים השונים שאת אוהבת - אפשר לבנות מותג שמכיל את כולם, ואפילו להפוך את הרב-תחומיות לכוח העל שלך.
מעוניינת לפתח אסטרטגיית תוכן שתאפשר לך לקדם את כל התחומים שלך בצורה מותגית ויעילה?
בואי נתכנן ביחד תוכנית שתעבוד בשבילך.
Comments