top of page

רוצים לפרסם בקבוצת פייסבוק? הקווים המנחים לשיתוף פעולה מסחרי מצליח

תמונת הסופר/ת: מרינה קיגלמרינה קיגל

עודכן: 17 באוק׳ 2024


במשך 4 שנות קיומה של קהילת "הרוסים על הרוסים" הגענו למסקנה – כשעושים זאת נכון, שיתוף פעולה מסחרי יכול להיות מאד רווחי לחברות וארגונים המעוניינים לפרסם את השירות או את המוצר שלהם בקבוצות פייסבוק ייעודיות.


ההסבר הוא פשוט: אפשר להגיע בתקציב מאד תחרותי לקהל יעד מדויק שכולו מרוכז במקום אחד. במקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בחודש על קידום ממומן, אפשר לפרסם בצורה מאד יצירתית בעלות הרבה יותר אטרקטיבית.


ביססנו את המאמר הזה על מספר שיתופי פעולה מסחריים שהובלנו בקהילה שלנו. חלקם הצליחו מאד, חלקם הצליחו פחות וזה אפשר לנו להפיק לקחים לשיתופי פעולה עתידיים.


כמו כן, בסוף המאמר ריכזנו את המסקנות שלנו לגבי סיכויי הצלחת שיתוף פעולה עם קבוצת פייסבוק.


רשת גלידריות "וניליה" והכאב המגזרי המשותף


"האם כשהייתם קטנים נתנו לכם רק גלידה נמסה?", סקר פשוט שהתפרסם בקהילה די בתחילת דרכה, כשמנתה סביב 20,000 חברות וחברים הוביל לפניה יזומה מרשת גלידריות "וניליה" כדי לעשות איתנו שיתוף פעולה. שלושה זוכים בפעילות, שהסיפור שלהם על גלידה נמסה בילדות היה הכי ציורי זכו בחצי קילו גלידה במתנה מהרשת.



סקר על גלידה נמסה ששבר את הרשת הוביל לקמפיין מסחרי
סקר על גלידה נמסה ששבר את הרשת הוביל לקמפיין מסחרי

הונאת כרטיסי אשראי בקרב דוברי רוסית


מטרת הקמפיין בשיתוף עם חברות כרטיסי אשראי ויזה כ.א.ל., ישראכרט ו-MAX: לעורר מודעות בקרב דוברי רוסית בגיל מבוגר (ההורים והסבים של חברי הקהילה) לניסיונות לגנוב כסף מכרטיסי האשראי שלהם בשיחות טלפון של מתחזים לעובדי בנק, חברות אשראי וגורמי הביטחון.


סרטון קצר הומוריסטי עם גיורא זינגר פורסם בקבוצה (גיורא הוא גם חבר בקהילה) וגרף עשרות שיתופים ותגובות מחברי הקהילה. הסרטון עודד לייצר שיח עם הדור המבוגר והזכיר להם כמה מסוכן למסור פרטים אישיים בטלפון.



גיורא זינגר בסרטון השת"פ עם חברות כרטיסי אשראי
גיורא זינגר בסרטון השת"פ עם חברות כרטיסי אשראי

אגב, הערה מדוע דווקא קהל דוברי הרוסית חשוף להונאות מסוג זה? יש כאן חיבור בין מנטליות צייתנית לחוסר ביטחון בידע בשפה העברית. אגב, מאחר והתופעה עדיין קיימת, בשנת 2024 אנחנו מתוכננים לשתף פעולה עם חברת ישראכרט בנושא: בינתיים הפקנו עבור החברה פלייר מגנטי שחולק לכ-400 קשישים דוברי רוסית (לתלייה על דלת המקרר).


בירה "קסטיל רוז'" האהובה על המגזר מגיעה בגרסת הפחיות


קמפיין עם חברת RADEX, כדי לעודד השתתפות, ביקשנו מחברי הקהילה לנחש נתון ספציפי הקשור לייצור הבירה הנ"ל. יתרון של קמפיין שיתופים – ההשתתפות קלה יחסית, צריך לנחש מספר, אין צורך לכתוב תגובות ארוכות שגוזלות זמן, פורמט שלא מתאים לכל אחד ואחת. הגענו למעל 600 תגובות לפוסט.



שיתוף פעולה עם חברת RADEX - בירה "קסטיל רוז'" בפחיות
שיתוף פעולה עם חברת RADEX - בירה "קסטיל רוז'" בפחיות

סלוגן לסוגי נקניקים חדשים


חברי הקהילה התבקשו להמציא משפט פרסום יצירתי לסוגי הנקניקים החדשים של הרשת KARL BERG – הפרס שניתן: כמות מכובדת של אחד הנקניקים.


כפי שציינו בדוגמא הקודמת – המעורבות הייתה נמוכה מדי, הרבה פחות תגובות, כי היו משתתפים שלא הרגישו שמתאים להם להשתתף בפעילות כזו, כי לא כולם מרגישים יצירתיים.


ייתכן והמעורבות הייתה גבוהה יותר, לו הובטח פרס משמעותי יותר, ש-"שווה" יותר להתאמץ בשבילו.


דצמבר – חודש שיתופי פעולה


אנחנו ערוכים ומוכנים לשיתופי פעולה מסחריים לאורך כל השנה, אך ללא הספק, החודש בו הקהילה שלנו הופכת לפופולרית בעיני המפרסמים הוא דצמבר, בגלל הנובי גוד.


זה שנתיים ברציפות הפקנו 4-5 שיתופי פעולה בחודש דצמבר עם מגוון מפרסמים בתחום האוכל והמתנות, לגדולים ולקטנים.



תפריט נובי גוד במסעדת וילה מארה
תפריט נובי גוד במסעדת וילה מארה

אלה שיתופי פעולה מסחריים של דצמבר 2023:


רשת מעדניות "ולדמן"- פרס של 500 ש"ח על תפריט נובי גוד הכי יצירתי

מסעדת "וילה מארה" – פוסט אינפורמטיבי ללא פעילות שהגיע לחשיפה של כמעט 10,000

יריד נובי גוד בארנה הרצליה – פוסט אינפורמטיבי שהגיע לחשיפה של כמעט 30,000

תכשיטי ZABAN – קמפיין של רגע אחרון עם פרס סמלי והנחה משמעותית ברכישה

 

הקווים המנחים לשיתוף פעולה מסחרי מצליח עם קבוצת פייסבוק


לפני הכל: חשוב מאד להבין שהפרסום בקבוצות פייסבוק הוא חלק אחד מתוכנית הפרסום הכוללת שלכם. אין לתלות בו את כל הציפיות ולחכות ללידים שיזרמו כמו מים מהברז. קמפיין פרסומי בקבוצת פייסבוק נועד כדי להגדיל מודעות לקיום המותג, להכיר אותו לקהל היעד המדויק וכמובן להשאיר "טעם של עוד", למי שרוצה לבצע רכישה / הזמנה. להלן כמה קוים מנחים כיצד לבנות נכון קמפיין פרסומי יעיל בקבוצת פייסבוק:


  • בחרו בקבוצות עם מעורבות גבוהה ביום-יום

  • אל תהססו להציע - כל הפניות לשיתופי פעולה קיבלנו מאנשי שיווק שראו את הפוטנציאל

  • השקיעו חשיבה בתוכן - אל תבואו עם פוסט שיווקי HARD SELL, תביאו ערך מוסף לחברי הקהילה הספציפית.

  • פורסם הפוסט? הישארו זמינים ובדקו בתגובות אם יש מתעניינים שרוצים לקבל מידע. נוכחות המפרסם בתגובות מגבירה את האותנטיות ומייצרת נאמנות למותג שלכם.

  • אם מדובר בפוסט מומחה - הפגינו מומחיות.

  • הריצו קמפיין REMARKETING לאתר / עמוד שלכם בזמן הקמפיין, כדי לטרגט את כל מי שנחשף לפוסט שת"פ בקבוצה

  • בחרו פעילות שלא דורשת הרבה מאמץ מחברי הקהילה

  • מומלץ לחלק יותר מפרס אחד וכמובן חשוב מאד לחשוב היטב על שווי הפרס (נסו לענות לשאלה ששואלים את עצמם חברי הקהילה השוקלים להשתתף: "האם שווה לי להשקיע מאמץ כדי לזכות בפרס שאני גם ככה יכול להרשות לעצמי לקנות ביום-יום?")

  • רוצים לפרסם אצלנו? אל תחכו לחודש דצמבר ;)


בפוסט הבא נחלוק איתכם את המסקנות שלנו לקידום אירועי תרבות בקהילה שלנו.

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page