top of page

מה ההבדל בין אסטרטגיית תוכן והפצה אורגנית ואיך נדע מה העסק שלנו צריך?

תמונת הסופר/ת: מרינה קיגלמרינה קיגל

לפני הכל, כדאי לציין שמדובר בשני מושגי מפתח בכל הנוגע לקידום ברשתות החברתיות ולא משנה אם מדובר בעסק, קהילה או ארגון. עם זאת, אנחנו לא תמיד יודעים מה ההבדל בין השניים ולפעמים פשוט מתביישים לשאול את המומחה שיושב מולנו בפגישת ייעוץ.


החלטתי להרים את הכפפה ולהסביר על ההבדלים וכן, בסוף המאמר דאגתי גם לאנלוגיה מעולם מושגים אחר, כדי שיהיה ברור עוד יותר.



אילוסטרציה של בניית אסטרטגיית תוכן
אסטרטגיית תוכן או הפצה אורגנית - מה הכי מתאים לך?

אסטרטגיית תוכן: בסיס לנוכחות חזקה ברשת


אסטרטגיית תוכן מתמקדת ביצירת תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך עבור קהל היעד שלנו. הנה כמה מהמרכיבים העיקריים של אסטרטגיית תוכן מוצלחת:


תכנון מעמיק: זהו השלב הראשון והקריטי. כאן אנו מגדירים את מטרותינו, מזהים את קהל היעד שלנו ובוחרים את הנושאים שיעניינו אותם ביותר. תכנון נכון מבטיח שכל פיסת תוכן שניצור תהיה מכוונת מטרה ותשרת את האסטרטגיה הכוללת שלנו. זה כולל גם את החשיבה באיזה נכס דיגיטלי תעלה כל פיסת תוכן ומתי.


תוכן מגוון: התוכן שלנו צריך להיות מגוון כדי לענות על צרכים שונים של הקהל שלנו. זה יכול לכלול בלוגים, מאמרים מעמיקים, סרטוני וידאו, פודקאסטים, באנרים ועוד. המגוון הזה מאפשר לנו להגיע לקהלים שונים ולספק ערך בפורמטים שונים.


אופטימיזציה לקידום אורגני: כדי להבטיח שהתוכן שלנו יגיע לקהל הרחב ביותר, עלינו לוודא שהוא מותאם לדרישות של מנועי החיפוש. זה כולל שימוש במילות מפתח רלוונטיות, כתיבת כותרות מושכות, ויצירת מטא תיאורים אפקטיביים. אגב, גם פרופילים ברשתות החברתיות מופיעות בתוצאות חיפוש ולכן חשוב שכל המידע עליכם (בראש הפרופיל) יהיה מעודכן.


עקביות ואיכות: יצירת תוכן איכותי באופן עקבי היא המפתח להצלחה. זה בונה אמון עם הקהל שלנו ומחזק את המוניטין שלנו כמקור מידע אמין בתחום שלנו. דיברתי על כך גם במאמרים קודמים כאן באתר. אגב, כשמדובר על עקביות, אין צורך בתדירות גבוהה של העלאת התכנים. המטרה של בעלות ובעלי עסקים שמנהלים בעצמם את התוכן שלהם היא לא להשתעבד ליצירת התוכן אלא לייצר מקסימום השפעה במינימום מאמץ.


הפצה אורגנית ברשתות החברתיות: הכוח של קהילה דיגיטלית


בעוד שאסטרטגיית תוכן מתמקדת ביצירה, הפצה אורגנית ברשתות החברתיות עוסקת בהפצת התוכן הזה לקהל הרחב. זוהי הדרך שלנו להגיע לקהלים חדשים ולבנות קהילה סביב המותג שלנו. הנה כמה נקודות מפתח בהפצה אורגנית:


בחירת פלטפורמות מתאימות: לא כל הרשתות החברתיות מתאימות לכל עסק. עלינו לבחור את הפלטפורמות בהן קהל היעד שלנו נמצא ופעיל. 


תזמון חכם: פרסום התוכן שלנו בזמנים בהם הקהל שלנו פעיל ברשתות החברתיות יכול להגדיל משמעותית את החשיפה והאינטראקציה.


אינטרקציה עם הקהל: לא מספיק להפיץ את התוכן. עלינו להיות פעילים, לענות לתגובות, ליזום שיחות ולבנות קשרים אמיתיים עם העוקבות והעוקבים שלנו.


התאמת התוכן לכל פלטפורמה: לכל רשת חברתית יש ייחודיות משלה. התוכן שלנו צריך להתאים לפורמט ולסגנון המתאימים לכל פלטפורמה, אבל אין שום דבר רע מדי פעם לשבור את שגרת ההפצה ולעשות ניסוי כלים. זה יכול לעבוד מצוין ולהפתיע את קהילת העוקבות והעוקבים.


כדי להמחיש עוד קצת את ההבדלים, בואו ניקח דוגמא מענף הבנייה.


תמונה של בניין בבניה עם מנופים ופיגומים
איך בונים בניין כדי שיהיה חזק, יציב, נוח ונגיש?


נגיד והמשימה שלנו היא לבנות בניין.


אסטרטגיית תוכן דומה לתכנון וקונסטרוקציה של הבניין שלנו:


  • תכנון אדריכלי: איך הבניין / האסטרטגיה שלנו ייראו

  • יציקת היסודות: תוכן איכותי ומעמיק

  • בניית השלד: כל פיסת תוכן היא עוד קומה שתורמת לגובה ולחוזק הכולל של הבניין שלנו

  • חומרי בנייה איכותיים: נשתמש ביצירת התוכן שלנו במחקר, נתונים ומידע מדויק

  • תכנון פנים: התוכן שלנו צריך להיות מעוצב וערוך, זה הופך אותו לנגיש יותר ונוח לשימוש


הפצה אורגנית דומה למערכת התשתיות והנגישות של הבניין:

       

  • מערכת חשמל: הפצת האנרגיה והאור בכל הבניין, כך הפצה אורגנית מפיצה את התוכן ברחבי הרשת

  • מערכת המים והביוב: המידע זורם ברשתות החברתיות ומביא את התוכן לכל פינה

  • מעליות וגרמי מדרגות: אפשר להפיץ את התוכן בדרכים שונות

  • לובי ושטחים ציבוריים: האינטרקציה עם קהל העוקבות והעוקבים, מקום למפגש ולשיח

  • שילוט וכוונה: אופטימיזציה לרשתות החברתיות, נועדה לעזור לאנשים למצוא את התוכן


בסופו של דבר, אחרי שיש לנו את כל רשימת המכולת – קיבלנו בניין פונקציונלי ונגיש, שמשלב קונסטרוקציה חזקה עם מערכת תשתיות ונגישות יעילה. בדיוק באותה צורה, שיווק דיגיטלי מצליח משלב אסטרטגיית תוכן חזקה עם הפצה אורגנית אפקטיבית. שילוב של כל הגורמים הנ"ל מאפשר לנו ליצור "בניין דיגיטלי" חזק, נגיש ומושך, מספק ערך וגם משיג מטרות עסקיות.


 

2 comentários

Avaliado com 0 de 5 estrelas.
Ainda sem avaliações

Adicione uma avaliação
Convidado:
20 de out. de 2024
Avaliado com 5 de 5 estrelas.

מעולה. תודה רבה

Curtir

Convidado:
19 de out. de 2024
Avaliado com 5 de 5 estrelas.

תודה רבה, אשמח גם לדוגמאות ספציפיוצ.

Curtir

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page