top of page
תמונת הסופר/תמרינה קיגל

תוכן מומחים: האם ניסיון אישי בתחום עליו כותבים הוא באמת הכרחי?


קיימת דעה רווחת שכדי לכתוב על נושא מסוים, עליך להיות מומחה בעל ניסיון מעשי בתחום. אך האם זה באמת הכרחי? אני כאן כדי להציע גישה אחרת, שבשימוש נכון יכולה לייצר עבור ארגון, חברה או עסק תוכן מקצועי באיכות גבוהה ובאותו זמן, נגיש, מניע לפעולה והכי חשוב - כזה שקהל היעד יהנו לקרוא אותו.


המיתוס של הניסיון האישי


"שלום, אני צריך תוכן לבלוג על מכוניות חשמליות, יש לך ניסיון בכתיבה על מכוניות חשמליות?" - וכמובן, במקום מכוניות חשמליות יכולים להיות סוגי חצץ לסלילת כבישים או טיפולים אסתטיים חדשניים או כל דבר אחר. רבים מאמינים שרק מי שהתנסה באופן אישי בתחום מסוים יכול לכתוב עליו באופן אותנטי ומעמיק. אבל קבלו עדכון: לא חייבים להזריק בוטוקס או לנהוג במכונית חשמלית, לעשות פילינג יהלום או לשבת על מכבש שסולל יציאה מהעיר, אל דווקא להיפך.


למה? הנה ההסבר.


מומחה שכותב תוכן על תחום המומחיות שלו זה תמיד נחמד, אבל לכל מומחה או מומחית יש blind spot מאד גדול, אזור עיוורון שמונע ממנו להבין מה בדיוק מעניין את קהל הלקוחות הפוטנציאליים. פעמים רבות ישבתי עם הלקוחות שלי, עורכי דין, רופאים, אנשי נדל"ן ודיברנו על הנושאים לפוסטים לרשתות ולבלוג ובכל פעם הם שללו כל רעיון בטענה "אבל את מי זה מעניין? זה לא חדש."



פתיחת מתנה חדשה
כולנו רוצים שיחדשו לנו. אבל המשמעות של משהו "חדש" שונה מאד לכל אחד מאיתנו

ובכן, זה נכון, אם אתם כותבים מאמר שצריך להגיש אותו ל-peer review. שם צריך באמת לחדש עבור הקולגות. אבל אם המטרה שלך כאיש או אשת מקצוע לעניין לקוחות פוטנציאליים, שדווקא לא באים מהתחום, עבורם למושג "לחדש" יש משמעות אחרת לחלוטין.


התשובה שאני נתתי לאותם לקוחות הייתה תמיד אותה תשובה: "אותי זה מעניין. לי זה מחדש. כי אני לא מהתחום ובא לי לדעת משהו, לקבל הצצה לעולם שלך. ייתכן ואני בדיוק צריכה את מה שיש לך להציע, אבל אני לא אדע את זה אם לא אקרא על זה".


הבסיס לתוכן מומחים: סקרנות, מחקר ויכולת לשאול שאלות


בסופו של דבר אפשר לקרוא המון מאמרים אקדמיים ולעשות מנוי על ספריית מחקרים הכי גדולה בעולם. מחקר זה תמיד טוב, אבל מה לעשות, הזמן שלנו מוגבל. ולכן מה שיכול לעזור זו סקרנות בריאה ויכולת לשאול שאלות. שני הדברים האלה יכולים להחליף מחקר מעמיק בספרות מקצועית. אבל כן, זה בדיוק מה שנקרא "תחקיר".


לפני שניגשים לשיחת תחקיר, צריך לעשות שיעורי בית. לחפש מה כבר כתוב ברשת על הנושא. לראות מה כותבים המתחרים. לראות על מה עוד אפשר לכתוב ואיך לעשות אותו מעניין.


אחרי שעשינו את ההכנה, אפשר לעבור לשיחה עצמה.



אישה מתקנת מנוע ברכב
האם כדי לכתוב על עולם הרכב אני צריכה להיות מכונאית?


שיחות עם מומחים: המפתח להבנה עמוקה


אחד הכלים החזקים ביותר בארסנל של כותב תוכן הוא היכולת לראיין מומחים בתחום. שיחות אלו מספקות:

- תובנות ייחודיות שלא תמיד נגישות במקורות פומביים

- הבנה של הז'רגון המקצועי והניואנסים בתחום

- דוגמאות מהחיים האמיתיים ומקרי בוחן

- הזדמנות לשאול שאלות ממוקדות ולקבל הבהרות


הכלל הכי חשוב בשיחה עם מומחה הוא לא להתבייש. לשאול שאלות "ילדותיות", לבקש הבהרות והסברים ואם משהו עדיין לא ברור, לבקש הסבר נוסף. לפני חודש ומשהו ראיינתי מנהל מחלקת השקעות בחברת ביטוח גדולה. אין לי מושג בהשקעות, אני כמו כולם מפרישה את הכסף לביטוח ומעבירה דו"ח שנתי מחברת הביטוח לרו"ח שלי. שמחה כשיש תשואות, מבואסת כשאין.


אבל השיחה עם אותו מומחה גרמה לי להבין קצת יותר לעומק איך זה עובד מאחורי הקלעים, מהן המשמעויות של לבחור "עסקאות נכונות" וכד'. זה היה שיח בין שני מומחים: מומחה להשקעות מצד אחד ומומחית לכתיבת תוכן - מצד שני. התוצאה: טקסט מקצועי, אך בו בזמן נגיש ומניע לפעולה. איזו פעולה? לשקול להעביר את פוליסת ביטוח לחברה הנ"ל.


**


אז בפעם הבאה כשתחפשו מומחה לכתיבת תוכן מקצועי, אל תחפשו מומחה באותו תחום, חפשו מומחה או מומחית לכתיבת תוכן ואז התוצאה תהיה לשביעות רצונכם: תוכן איכותי ומעמיק, מבוסס על תחקיר וראיון.


עם זאת, את הפורטפוליו שלנו דאגנו לחלק לקטגוריות שונות. כי ככה נוח יותר ללקוחות פוטנציאליים שלנו. כי עורכת דין תדע להעריך מקצועיות התוכן שכתבנו למשרדי עו"ד, רופאה או רופא - את התוכן שכתבנו לבתי חולים ומרפאות וכן הלאה.




댓글

별점 5점 중 0점을 주었습니다.
등록된 평점 없음

평점 추가

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page